Tisdag-onsdag-torsdag

Hallå på er. Jag vet att jag inte har bloggat så mycket på senare dagar. Det är dels för att vi inte gjort något speciellt, och dels har vi haft fullt upp. Jag är säker på att ni förstår mig och hoppas att ni inte slutat kolla min blogg nu bara för det. Ska försöka komma igång igen!

Vi har bara spenderat dagarna som vanligt, inte mycket att säga. Samma frukost som vanligt, man är så less på det alltså! När vi åkte till jobbet så hade vi en liten lektion i kinesiska, ganska givande faktiskt. Det var tysken som var väldigt positiv och frammåt så det är honom vi ska tacka!
Väl på jobbet fortsatte vi tillverka våra glas/muggar. Det går väl sådär. Kineserna jobbar dock väldigt hårt med våra glas, dom försöker verkligen. Fett skum känsla att säga åt dem att göra nåt, som de sedan gör. På en sådan stor fabrik, de är bara WOW om man tänker efter!
Maten idag blev på Bella, en italiensk restaurang. Vi var ju tvugna att visa tysken allt vi gillar! Dock var servicen väldigt dålig denna gång då de krånglade ihop massa saker med våra beställningar. Men att maten är god det kan jag inte förneka! Mycket trevlig dag!
Onsdag
Haha också en helt vanlig dag, så det känns inte som att jag har så mycket att berätta om onsdagen. Dock har jag blivit väldigt hostig, så det känns rätt illa. Men jag käkar hostmedicin så det löser sig allt!

Trevlig dag på jobbet, vi har mycket trevligt och roligt med kineserna. Våra glas börjar även ta form, känns väldigt kul, att det blir nåt av det!

Torsdag
Idag har det hänt lite mera, Lena kom till fabriken, mycket trevligt! Hon har berättat en del om vad hon har upplevt om japan när hon va där för någon dag sen. Hon berättade även hur APUn går/gått i övriga delar av världen, vilket var mycket spännande att höra då vi har varit något isolerade från våra klasskompisar. Skönt att höra att folket har det bra!

Sedan visade vi runt lena litegrann, berättade hur vi har det och hur trevliga alla är emot oss. Vi hamnade i en del trevliga konversationer och det var ju roligt, så lena fick se hur vi verkligen har det. Det var dessutom väldigt trevligt att få se ett ansikte hemmifrån. Nu kände jag ju till Yngve och Monica sen tidigare men jag menade såklart någon som jag inte träffat på ett tag, jag är säker på att ni förstår.
Vi fick faktiskt sluta lite tidigare idag, tack vare lena. Vi åkte hem vid 3 tiden. Kom fram halv 5! J*vla trafik! När vi kom fram bar det av till Yashow för att kolla upp våra kostymer som vi sytt upp. Såg mycket bra ut på alla oss måste jag säga, jag kommer bli så helnöjd! Ska hämta ut dem på söndag.
Nu på kvällen har vi käkat på Atena igen. Vi tänkte att vi ville visa Lena och vår vänn tysken Mauritcius en fin restaurang med bra mat, och vilken succé det blev! Maten var så otroligt god! Till förrät blev de en slags bröd med vitlök och grönsaker. Till varmrätt blev det grillmix för de flesta av oss, och alla var så nöjda! Det var en väldigt väldigt trevlig kväll måste jag säga! Vi diskuterade nog om allt mellan himmel och jord, intressant.
Nu sitter man på hotellrummet igen och tyvärr har Grehn och Daniel fått ett stopp i toaletten så just nu rinner det ut massa vatten på golvet, INTE okej haha! Men det är väl sånt som händer är jag rädd. Vi har haft tur med sånt så vi har klarat oss inne hos mig och Ogge iallafall. Ogge håller just nu på att provpackar sin väska, och det ska jag också göra alldeles strax. Känns som att det kan vara nödvändigt faktiskt. 
Ha det så bra allihop, så ska jag försöka skriva här snart igen. Jag kan berätta att Yngve har bokat plats åt oss på Tapanyaki (om det nu stavas så), så det blir finmiddag imorrn igen, får se om jag hinner uppdatera imorrn. Vi gillart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0