Tisdag

Idag var det väldigt jävligt att komma upp ur sängen. Det var förmodligen för att jag och ogge låg vakna till ett tag efter 12 och det är inte bra när man ska upp kl 6 morgonen efter, det märkte vi. Men men alla dagar kan inte börja så lätt tyvärr. Till frukost blev det det gamla vanliga dvs nudlar, ris, ägg, macka med sylt, grönsaker och dylikt. Jag tror att vi alla börjar lessna på den maten nu, iallafall när den serveras till frukost. Till middag så går det hur bra som helst, men till frukost vill man ju ha nåt annat.

Nu har vi alla börjat sova under bilresan till och från jobbet. Det är lixom 1-1.5timmes enkelresa, så det blir en del tid att bränna, och då tycker vi att sova blir bra, haha. Numera räknar vi alla med att sova en stund i bilen, och det går bra för man är faktiskt piggare sen när man kommer fram.

På jobbet hade vi en helt vanlig dag, vi följde vår order genom processen, så långt vi hann idag. Vår uppgift är helt enkelt att följa en order genom hela flödet för att se alla steg som genomförs. Imorgon blir troligen den ordern klar, så vad vi ska göra efter det får vi allt se. Nåt kul blir det nog allt.

Väl hemma efter jobbet så gick jag, Grehn och Daniel ut och käkade på en kinesisk snabbmatsrestaurang. Ogge stannade hemma för han mådde inte så bra. Du får krya på dig pojk!
På restaurangen beställde jag en soppa för 19kr och en cola för 6kr. Vi märkte även att ingen kunde ens ett ord engelska så det var inte allför lätt att beställa. Jag hade inte väntat mig så mycket av soppan, men sen kommer det in en jättebumling till skål, full med soppa, kött och nudlar. Jaja jag klagar absolut inte! Väldigt god var den också, det var någon ny smak som jag aldrig smakat förr så vet inte riktigt hur jag ska beskriva den, men närmast är nog att köttet påminde liiite om kalopps, iallafall på konsistensen. Jag insåg hur svårt det är att äta delar av soppan med nudlar och sked tillsammans, men efter några minuter så fick jag allt in snitsen, yeaho! Jag blev väldigt väldigt mätt på 25kr, det var ju ganska häftigt eller hur?

Sedan gick vi till en marknad vid namn Yashow där vi kollade efter lite allt möjligt (Yashow är precis som silk market fast lite mindre och försäljarna är inte lika aggressiva med att sälja, och det gillar vi). Det slutade med att jag köpte ett armband och en halskedja. Grehn köpte tre armband och Daniel köpte 2 solfjädrar och ett par militärbyxor. Vi var alla väldigt nöjda med våra inköp.

När vi väl kom tillbaka till hotellet vaknade Ogge som då hade sovit i ungefär 3 timmar. Han mådde mycket bättre då, vilket var skönt att höra. Det hände inte så mycket mer den kvällen så vi gick och la oss ganska tidigt, klockan var runt 10 tror jag.  Ha det så bra allihop, så kommer förhoppningsvis lite mer bloggande i sinom tid.

P.S. Hur många kineser krävs för att vi ska få ett bord på en restaurang? Uppenbarligen 5st... D.S








Kommentarer
Postat av: Helena

Åhå du köpte förstås ett armband till mig va? ;) haha nej skoja bara! ^^, kul o höra att Ogge blev bättre sen, det är nog de värsta som finns att bli sjuk på en resa :S

2010-03-10 @ 17:33:19
Postat av: Lotta

Brukar ni äta med pinnar?

Simon G: På eftermiddagen idag ringde Elida och vill bjuda på fika på kvällen.Hon bjöd på kladdkaka som hon hade bakat, premiär, och den var jättegod.

Här hemma flyter det på som vanligt. Allt är bra och det är kul att läsa bloggen. Snön börjar faktiskt smälta lite. Ha det bra!

2010-03-10 @ 22:47:05
Postat av: Simon

Du önskar allt det va helena, att ja köpte det ;)

2010-03-12 @ 05:05:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0