Onsdag

Såäö, onsdag. Ogge och Daniel stannade hemma från jobbet idag, ingen av dem mådde bra alls tyvärr. Och till råga på det så blev vi nekade frukost halv 7. Vi vet att originaltiden är kl 7 men vi har ju ätit halv 7 i en och en halv vecka nu, så varför nekar dom? Jaja, jag och grehn fick iallafall sjuss till McDonalds sen (av Bossens bil och privata chaufför, så vi är jävligt malliga!), de var jätteschysst av Peder och Yngve att fixa det, vi var verkligen vrålhungriga! Haha jag gillar Peders kommentar när han skulle fixa sjuss: Jag ringer efter min chaufför.....Nehe han var upptagen, jag ringer min andra chaufför... Så nu har ni en bil som väntar på er i receptionen. Asså va lyx dom lever här i kina!

För övrigt så var det en väldigt lugn dag på jobbet, lite tomt utan ogge och daniel bara. När vi kom hem senare så möttes vi av två pigga snubbar (ogge och daniel asså) som båda var uppe och sprang. De hade vart ute och fikat och mådde hur bra som helst, underbart, back on track! Då drog vi ut och käkade på en liten japansk restaurang. Det var lixom ett hål i väggen som de serverade mat ifrån, och hela stället kändes japanskt. Jag kan tala om att jag provade äta ål för första gången i mitt liv, vilket gav mig en lite annorlunda upplevelse faktiskt. Underlig konsistens men ändå ganska god, så jag klagar inte. Grehn och Daniel provade på en soppa som båda gillade, och Ogge käkade en likadan "gryta" som mig fast hanns innehöll fläsk. Tyvärr gillade han den inte så mycket.

Sedan gick vi till Yashow (marknaden nära oss) för att kolla om vi kunde hitta nåt intressant. När vi gick förbi ett skostånd blev vi stoppade av ett par tjejer som ville bli fotade tillsammans med oss, så där blev man lite av en linslus ett tag, rätt kul haha. Vi gick vidare och Grehn och Daniel hittade schyssta bälten som de köpte. När vi sedan skulle gå ut så gick vi förbi skoståndet igen och började kolla lite på skor. Jag köpte till slut ett par och ogge två par skor, efter hårda förhandlingar förstås.
Sen när Daniel började kolla skor så frågade en av de som arbetade om vi hade flickvänner. Grehn och jag svarade ja, medans Ogge inte svarade. Då hoppade hon på ogge och frågade om han ville ha en kinesisk flickvänn. Sedan pekade hon på en som kom i gången och sa: What about her? 
Ogges svar: Naaaaaaeeeehh  och han vände sig om och började gå iväg. FAAN va vi skrattade!!! 
Tjejen frågade då: What? What's wrong with her? 
Ogge: No no no, I want best quality (Kineser säger hela tiden "best quality only for you my friend), then I give you 200 RMB for two.
Tjejen: No she's for free.
Ogge: Okey then I just pay 180 for two with better quality!
Asså det var den roligaste konversationen jag vart med om på länge ska ja tala om!
 
P.S Hur många kineser krävs det för att klippa en person? Well, it looks like six to me. D.S


Kommentarer
Postat av: petra

Ang frukosten, kanske någon tipsat dem om bloggen och de har sett att frukosten inte faller er i smaken? Skönt att höra att sjuklingarna är på bättringsvägen.Kineserna är kända för sin läkemedelskonst om man nu törs pröva?!?

2010-03-11 @ 12:45:29
Postat av: Helena

HAHAHAHAHAHAHA ASG! okej lite synd om Ogge men.. HAHAHA jisses va kul x) asiatiska kvinnor ja vad säger man... GALNA :D oh de där var dagens höjdare!

2010-03-11 @ 15:33:04
Postat av: Annika

Vilken tur att det fanns en privat chaufför som kunde köra er till McDonalds så att ni fick frukost.

2010-03-11 @ 19:22:52
Postat av: Simon

Ja de är tur att det finns privata chaufförer till sånt! :)



Haha jadu helena jag har märkt det, dom är galna, men roliga xD Japp kul kul! :)



Tror det kan vara så med frukosten jag... hehe. Jo sjukvården ska vara jättebra här, men som tur är så har ingen behövt prova den!

2010-03-12 @ 05:03:36
Postat av: Hanna K

Trevlig helg på er killar och sköt om er. Lena är på väg till er - åkte idag fredag 12/3.. (eller blir det Japan först.?)



Det är kul att höra att ni trivs och ni verkar ha riktigt kul.



2010-03-12 @ 12:19:53
Postat av: Helena

jag tycker det verkar konstigt de där med frukosten. de är trots allt ett hotell som ska erbjuda mat till gästerna, dessutom är de ju betalt så att ni ska få äta frukost där. så tror inte de har något att göra med att någon har tipsat om bloggen, finns nog annat skäl till varför det blev som de blev (Y)

2010-03-12 @ 14:29:41
Postat av: Simon

Tack så mycket Hanna! Det ska bli trevligt att hon tittar förbi. Tror hon kommer till oss den 17:e, och om jag minns rätt så börjar hon med Indien. Hade så bra där hemma!



Jo det är ju lite dumt måste jag säga, men vad ska man göra :S Fast nu har vi fixat det så det blir bra! :) Tjock ska jag bli! :D

2010-03-13 @ 11:26:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0